• In English
  • ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
    , опубліковано 15 Березня 2018 року о 00:00

    Традиційно щороку 15 березня під егідою ООН відзначається Всесвітній день прав споживачів.

    Стаття 42 Конституції України проголошує:

    «Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів».

    При досить невисоких рівнях заробітної плати і пенсій, більшість громадян в Україні, як ніхто інший потребує гарантії захисту від несправедливої, обманної, незадовільної торгівлі і системи надання послуг.

    До невирішених споживацьких проблем слід віднести організацію вивчення основ законодавства про захист прав споживачів в навчальних закладах. Необхідно предметніше навчати підростаюче покоління користуватися своїми правами.

    У європейських країнах система захисту прав споживачів посідає одне із провідних місць у процесі формування економічної та соціальної політики. Обізнані, поінформовані і наділені реальними правами споживачі є двигуном економічних змін, їх вибір стимулює впровадження інновацій та розвиток економіки.

    Підписавши Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами – членами, з іншої сторони, Україна взяла на себе зобов’язання забезпечити високий рівень захисту прав споживачів та досягти сумісності між системами захисту прав споживачів України та ЄС.

    Так, 29.03.2017 розпорядженням Кабінету Міністрів України схвалено Концепцію державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року.

    Концепція визначає шляхи і заходи, яких необхідно вжити для забезпечення високого рівня захисту прав споживачів.

    Реалізація Концепції сприятиме створенню та впровадженню сучасної ефективної системи захисту прав споживачів в Україні, з урахуванням кращих практик країн ЄС, та дасть можливість забезпечити:

    • адаптацію у повному обсязі національного законодавства з питань захисту прав споживачів до законодавства ЄС відповідно до зобов’язань України, передбачених Угодою про асоціацію;
    • підвищення рівня превентивного захисту прав споживачів для недопущення та/або зменшення кількості порушень прав споживачів;
    • підвищення рівня освіти та поінформованості населення щодо споживчих прав та механізмів їх захисту;
    • усунення з ринку недобросовісних підприємців і нечесних підприємницьких практик;
    • наближення рівня вітчизняних стандартів життя та споживання до визнаних в ЄС;
    • підвищення рівня довіри громадян до державної системи захисту прав споживачів.

     

    Спеціалістами Головного управління надаються рекомендації, консультації, роз’яснення з питань у сфері захисту прав споживачів представникам органів місцевого самоврядування, споживачам, суб’єктам господарювання, всім зацікавленим особам. Всього протягом 2017 року фахівцями Управління надано 924 рекомендації, консультації та роз’яснення у сфері захисту прав споживачів.

    На офіційному веб-сайті Головного управління постійно розміщується інформація про результати випробувань споживчих товарів, проведених в акредитованих лабораторіях, в тому числі за зверненнями споживачів. Таким чином здійснюється постійна інформаційна підтримка споживачів.

    Кожен свідомий громадянин повинен відчувати свою відповідальність, адже зміни на краще залежать від зусиль всіх та кожного, від усвідомлення особистої ролі в покращенні споживчої культури та безпеки.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій