• In English
  • ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РОБОТИ УПРАВЛІННЯ ЗАХИСТУ СПОЖИВАЧІВ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ЗА 2018 РІК
    , опубліковано 01 Березня 2019 року о 10:10

    В цивільному обороті, заснованому на ринкових відносинах, захист прав споживачів займає особливе місце. Правові норми, присвячені захисту прав споживачів, є важливою правовою гарантією охорони їх інтересів.

    Протягом 2018 року Управлінням здійснювався контроль по забезпеченню гарантованого державою права на задоволення основних життєвих потреб споживачів – права на якісні товари та послуги, житло, права на інформацію, відшкодування збитків та інше.

    У сфері реклами фахівцями Управління за 2018 рік досліджено 948 рекламоносіїв, з них: у сфері зовнішньої реклами – 497, у сфері внутрішньої реклами – 112, на радіо – 18, в друкованих ЗМІ – 299 та на транспорті – 30.

    Загальна кількість виявлених порушень у 2018 році становить 231 випадки, серед них: у сфері зовнішньої реклами – 145, у сфері внутрішньої реклами – 13 та в друкованих засобах масової інформації – 73. Виявлено 29 випадків розповсюдження реклами лікарських засобів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації з ознаками порушення вимог статті 21 Закону. За результатами розгляду справ про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на території Київської області за 2018 рік винесено 146 рішень про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 243,1 тис. грн.

    З метою належного виконання законів України «Про державний ринковий нагляд та контроль нехарчової продукції», «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та відповідно до функцій Держпродспоживслужби та її територіальних органів протягом 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області здійснювалась робота спрямована на вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам.

    Протягом  2018 року проведено 67 перевірок характеристик  продукції, з них:

    42 – планові перевірки характеристик продукції;

    25 – позапланових перевірок характеристик продукції, з яких виїзних – 7, невиїзних – 18.

    За результатами перевірок характеристик продукції прийнято 192 рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, з них:

    • 178 рішень про обмеження надання продукції на ринку;
    • 8 рішень про заборону надання продукції на ринку;
    • 6 рішень про вилучення продукції з обігу.

    З метою підвищення ефективності роботи під час здійснення  заходів ринкового нагляду, належного виконання вимог законодавства про державний ринковий нагляд у 2018 році Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області проводилися перевірки характеристик продукції з відбором зразків для проведення їх експертизи (випробування).

    У сфері захисту прав споживачів фахівцями Управління перевірено діяльність 177 суб’єктів господарської діяльності. Порушення законодавства про захист прав споживачів встановлено у 129 суб’єктів господарювання.

    За результатами проведених планових перевірок фахівцями Управління перевірено товарів та послуг на загальну суму 2975,1 тис. грн, при цьому, забраковано та знято з реалізації продукцію, що реалізувалася у суб’єктів господарювання та припинено надання невідповідних послуг на суму 1504,4 тис. грн.

    До адміністративної відповідальності притягнуто 112 відповідальних осіб із застосуванням адміністративних штрафів на суму – 18,1 тис. грн. До 29 суб’єктів підприємницької діяльності застосовані штрафні санкції на загальну суму 463,3 тис. грн.

    В ході проведених спеціалістами Управління планових перевірок у 2018 році відібрано 92 зразки продукції, що знаходилася у реалізації.

    За результатами лабораторних досліджень встановлено, що 69 зразків продукції не відповідають вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів, в тому числі технічних регламентів, стосовно безпеки для життя, здоров’я, майна споживачів, та на наявність  необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товари.

    З метою недопущення на споживчий ринок Київської області нестандартної продукції, порушень прав споживачів на безпеку, належну якість товарів (робіт, послуг) та на необхідну, доступну і достовірну інформацію про товари, а також заподіянню шкоди цими товарами життю, здоров’ю, майну споживачів суб’єктам господарювання видано Приписи щодо термінового вжиття заходів, згідно законодавства, відносно залишку товарів, які не відповідають вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів та надані рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів – заборону надання продукції на ринку.

    Протягом 2018 року Управлінням розглянуто 530 скарг споживачів на якість товарів та послуг, з них 329 скарги задоволено. Спеціалістами Управління надано 201 роз’яснення щодо дотримання вимог законодавства України, дотримання законних вимог споживачів при виборі товарів у торгівельній мережі та при отриманні послуг.

    Завдяки професійному та об’єктивному розгляду звернень громадян – споживачів, спеціалістами Управління протягом звітного періоду, повернуто кошти за неякісні товари народного споживання та неякісно надані послуги на загальну суму 388,9 тис. грн.

    В рамках виконання положень Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року та право-просвітницького проекту «Я маю право!» фахівцями Управління напередодні Всесвітнього дня захисту прав споживачів проведено роз’яснювальну роботу щодо захисту прав споживачів серед населення Київської області.

    Зокрема, роз`яснення законодавства про захист прав споживачів, та інформація про стан торговельного обслуговування населення, якість та безпеку товарів, робіт та послуг у Київській області висвітлювали на телебаченні м. Біла Церква. У містах Васильків, Ржищів та Бориспіль проведено особистий прийом громадян, надано вичерпні консультації споживачам, суб’єктам господарювання та органам місцевого самоврядування у сфері захисту прав споживачів. Крім того, фахівці Управління регулярно приймають участь у засіданнях Координаційної ради з питань розвитку підприємництва та місцевої галузевої ради підприємців, які працюють у сфері торгівлі.

    На шпальтах газет, офіційній веб-сторінці Головного управління та на сторінці соціальної мережі Facebook Головного управління висвітлюється інформація та корисні поради громадянам за для того, щоб останні могли своєчасно та в повній мірі захистити свої права як споживачі.

    Підсумовуючи вище викладене, управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області свою діяльність спрямовує на захист прав і свобод людини, адже згідно з положеннями статті 3 Конституції України,- людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в України найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність, а утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій