• In English
  • НЕЯКІСНІ МОБІЛЬНІ ТЕЛЕФОНИ
    , опубліковано 12 Травня 2020 року о 13:13

    До Головного управління Держпродспоживслужби в Київській область (далі – Головне управління) надходить велика кількість скарг споживачів на неналежну якість товарів придбаних у Інтернет – магазинах.

    У березні поточного року Головним управлінням розглянуто  звернення споживачів стосовно неякісних мобільних телефонів придбаних у                              Інтернет – магазині, який знаходиться у м. Славутич, Київської області.

    Так, один з покупців виявив проблеми в роботі програмного забезпечення та технічних характеристиках пристрою. Інший споживач, перевіривши придбаний мобільний телефон iPhone 7 Plus виявив, що гарантійний термін виробника на обслуговування і ремонт телефону закінчився .

    Таким чином, продавцем введено в оману споживачів та реалізовано мобільні телефони неналежної якості.

    Фахівцями Головним управлінням проведено позапланову перевірку Інтернет – магазину в м. Славутич та вжито заходів щодо повернення  споживачам коштів за неякісні мобільні телефони на суму 11,8 тис. грн. За виявлені порушення відповідальну особу Інтернет – магазину притягнуто до адміністративної відповідальності. До суб’єкта господарювання застосовано адміністративно – господарські санкції, передбачені статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів».

           Придбаваючи товари у Інтернет – магазинах слід бути надзвичайно обережними. В першу чергу звертайте увагу не на ціну товару, а уважно перегляньте контакти продавця (адресу місцезнаходження та назву підприємства або прізвище, ім’я по батькові фізичної особи – підприємця), умови реалізації товару, доставку, гарантійні зобов’язання. Перевірте чи дійсно, за вказаними продавцем адресами, є магазин/офіс.

    При отриманні товару засобами поштового зв’язку, перш ніж віддавати гроші та підписувати документи (Акт прийому – передачі, накладну, тощо) – перевірте якість та комплектність товару, уважно огляньте придбаний товар на наявність механічних пошкоджень.

    Для перевірки відповідності товару оригіналу, виробники позначають кожен пристрій індивідуальним серійним номером (IMEI – International Mobile Equipment Identity — міжнародний ідентифікатор мобільного обладнання). Інформація про IMEI зазначається на упаковці, на корпусі телефону або під акумулятором та прописаний в самому телефоні. Всі номери повинні співпадати. Крім того, кожен виробник забезпечує можливість перевірки пристрою за номером ІМЕІ в мережі Інтернет. Продавець зобов’язаний забезпечити доступ покупця до інформації про ІМЕІ.

    На розрахунковому документі повинна бути зазначена повна назва суб’єкта господарювання, ідентифікаційний код продавця, дата, підпис продавця, назва товару, вартість та сума до сплати та інша інформація, визначена законодавством. Не погоджуйтесь на вмовляння продавця – поставити підпис на документах та обіцянки усунути недоліки згодом. Поставивши підпис – ви фактично погоджуєтесь з якістю отриманого товару.

    Згідно статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів», виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.

    Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

    Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 №506.

    В експлуатаційному документі на товар як вітчизняного, так і іноземного виробництва (технічному паспорті чи в іншому документі, що додається до товару) зазначається:

    • гарантійний термін зберігання – термін, протягом якого споживчі властивості товару не  повинні погіршуватися за умови дотримання вимог нормативних документів. Гарантійний термін зберігання обчислюється від дати виготовлення товару і закінчується датою, визначеною виробником;
    • гарантійний термін експлуатації – термін, протягом якого гарантується використання товару, в тому числі комплектуючих виробів та складових частин, за призначенням за умови дотримання споживачем правил користування і протягом якого виробник (продавець, виконавець) виконує гарантійні зобов’язання.

    Гарантійний термін експлуатації товару, який реалізовано через торговельну мережу, обчислюється від дати його продажу споживачеві. У разі здійснення продажу товарів за зразками, з пересиланням поштою, а також у разі коли час укладення договору купівлі-продажу і час передачі товару споживачеві не збігаються, гарантійний термін експлуатації обчислюється від дня доставки товару споживачеві, а якщо товар потребує введення в експлуатацію – від дня введення. Якщо день доставки чи введення товару в експлуатацію встановити неможливо, гарантійний термін експлуатації обчислюється від дня укладення договору купівлі-продажу.

    Відповідно до законодавства, умовами договору можуть бути передбачені інші вимоги щодо термінів гарантійного обслуговування, доставки, обміну товару, тощо. Якщо Ви не уважно ознайомилися з умовами договору і підписали його, довести свою правоту буде дуже непросто, а в деяких випадках – неможливо.

    Просимо споживачів бути уважними, не придбавати товари у не перевірених Інтернет – магазинах та не здійснювати передплат за замовлені товари.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій