Перейти до основної сторінки
До Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (далі – Головне управління) у значній кількості надходять звернення споживачів щодо придбання, зокрема, у інтернет-магазинах, техніки всесвітньовідомих брендів (Dyson, Apple тощо) неналежної якості з ознаками підробок. Після звернення до магазину продавці/менеджери ігнорують покупця та його спроби повернути кошти за товар за підроблений товар.
Тож, дамо поради, як уникнути підробок і як діяти, якщо все ж таки споживач опинився в такій ситуації та придбав неоригінальний товар.
При купівлі техніки відомих та популярних брендів важливо (за можливості) перевірити їх на офіційному сайті виробника, використовуючи серійний номер або проконсультуватися з офіційними представниками обраної споживачем торгової марки.
Крім того, варто звернути увагу на відсутність або спотворення інформації про товар у документах, на невідповідність товарного вигляду оригінальним характеристикам та помилки в роботі пристрою, відсутність офіційної гарантії.
Згідно з положеннями Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Дізнатись, яка саме інформація має бути на товарі Ви можете за посиланням.
Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов’язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.
У випадках введення в оману щодо якості товару, у першу чергу необхідно звернутися до продавця з письмовою заявою, яку відправити поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Якщо продавець не відповідає на запити і його дії містять ознаки шахрайства, рекомендуємо звернутися до правоохоронних органів (надавши підтверджуючу інформацію: копії листування, інформацію про продавця, фіскальний чек, фото та відео товару, зокрема серійний номер, що підтверджує підробку тощо).
Щоб захистити себе від придбання підробок, купуйте продукцію лише в офіційних магазинах або у перевірених продавців, які мають позитивні відгуки та намагайтесь уникати занижених цін на популярні товари – це може бути ознакою підроблення техніки.
Оскільки, Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» здійснення органами Держпродспоживслужби заходів державного нагляду (контролю) щодо захисту прав споживачів (окрім сфери надання житлово-комунальних послуг) у період воєнного стану припинено, Головне управління направляє звернення споживачів з приводу придбання неоригінальної техніки до правоохоронних органів для розгляду в межах повноважень та з метою відповідного реагування.
Незважаючи на мораторій на проведення перевірок у сфері торгівлі, Ви можете отримати якісну та змістовну консультацію з питань захисту прав споживачів у спеціалістів Головного управління під час усного або письмового звернення за адресою: 08134, Київська область, м. Вишневе, вул. Паркова, 34а, ел. пошта: koblzah@dpssko.gov.ua, тел. (045-98-500-05).
Попередня