Перейти до основної сторінки
Вплив реклами на людину в сучасних умовах вже не обмежується суто економічними відносинами. Її роль дедалі зростає в таких напрямках, як політика, громадська діяльність, поширення ідей та поглядів, формування психологічного клімату в суспільстві в цілому, тощо.
Правова держава, яку уособлюють три гілки влади, в тому числі виконавча, не можуть стояти осторонь процесів регулювання рекламної діяльності.
Сучасна реклама, вже давно вийшла за межі функцій тільки двигуна торгівлі, стала багатофункціональною. Вона суттєво впливає на всі сфери життя. В першу чергу – це важлива складова реформування економіки, демократизації суспільства, а також можливість створення образу країни з високою діловою репутацією. Реклама, котра привернула до себе увагу тільки в останні роки, сьогодні стає більш масштабнішою. А це значить, що рекламодавці та розповсюджувачі реклами, як і всі ті, хто має до неї відношення, повинні відчувати відповідальність перед споживачем щодо забезпечення його професійною рекламою.
В Україні вже розроблено досить розгалужену систему законодавчих актів регулювання реклами. Рекламне законодавство і надалі має бути спрямоване, в першу чергу, на захист особистих конституційних прав людини – споживача, суспільних інтересів, а також інтересів учасників рекламного процесу, у тому числі і суб’єктів рекламного бізнесу.
Закон України «Про рекламу» – основний нормативно-правовий акт, що регулює рекламну діяльність. Із його прийняттям було фактично сформовано правову основу регулювання реклами в Україні. У цьому нормативному акті об’єднано норми різних галузей права, включаючи державне, адміністративне, цивільне право. Комплексний характер цього Закону пояснюється тим, що рекламна діяльність, як один із різновидів підприємницької діяльності, має багатоаспектний характер і тому є об’єктом комплексного правового регулювання.
Закон України «Про рекламу» визначає основні принципи рекламної діяльності в Україні, регулює правові відносини, що виникають у процесі створення, розповсюдження й одержання реклами.
Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області (далі – Головне управління) постійно проводиться контроль за дотриманням законодавства у сфері реклами.
Так, у травні 2017 року фахівцями Головного управління здійснювався контроль зовнішньої та внутрішньої реклами, друкованих засобів масової інформації, реклами на транспорті, а також розглядалися справи за матеріали, надісланими місцевими органами самоврядування Київської області.
За результатами розгляду справ Головним управлінням винесено 17 рішень про накладення штрафних санкцій на суб’єктів господарювання за порушення вимог Закону України «Про рекламу» на загальну суму 22,8 тис. грн.
Попередня
Наступна