• In English
  • ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РОБОТИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ У СФЕРІ ДОТРИМАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ ЗА 2019 РІК
    , опубліковано 21 Січня 2020 року о 11:11

    Діяльність Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області в тому числі, управління захисту споживачів спрямована на забезпечення виконання вимог статті 42 Конституції України, законів України, Указів та доручень Президента України, постанов, розпоряджень і доручень Кабінету Міністрів України, рішень, наказів та завдань Держпродспоживслужби, зокрема: на захист прав споживачів, шляхом здійснення контролю за якістю і безпечністю нехарчової продукції, надання послуг і виконання робіт, та реклами у цій сфері.

    Кожен громадянин без винятку є споживачем, щодня вступаючи у правовідносини купівлі-продажу-придбаваючи продукти і предмети побуту, замовляючи певні роботи чи послуги тощо.

    Якість товарів і послуг не лише виступає ключовим фактором звичайного задоволення наших фізичних і соціальних потреб, але й є гарантією фізичного і психічного здоров`я і безпеки нашого життя в цілому. Натомість продукти, роботи і послуги, що не відповідають вимогам законів України, створюють серйозну загрозу суспільним і приватним інтересам.

    За звітний період управлінням захисту споживачів перевірено діяльність 200 суб’єктів господарської діяльності, з них 28 в ході проведення планових заходів державного нагляду (контролю) та 172 в ході проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за звернення фізичних осіб про порушення їх прав.

    В ході проведених перевірок суб’єктів господарювання фахівцями управління виявленні порушення вимог Закону України «Про захист прав споживачів», а саме:

    • відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та продавця;
    • продаж (реалізація) товарів строк придатності яких минув;
    • порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання робіт, надання послуг;
    • виготовлення або реалізація продукції, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів;
    • реалізацію небезпечного товару без належного попереджувального маркування, а також без інформації про правила і умови безпечного його використання;
    • створення перешкод службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів;
    • невиконання або несвоєчасне виконання припису про усунення порушень прав споживачів.

    Загалом, за результатами проведених перевірок фахівцями управління захисту споживачів перевірено товарів та послуг на загальну суму 3 068,8 тис. грн, при цьому, забраковано та знято з реалізації продукцію, що реалізувалася у суб’єктів господарювання та припинено надання невідповідних послуг на суму 592,7 тис. грн, з них:

    • непродовольчих товарів перевірено на суму 1742,4 тис. грн, забраковано на суму 391,6 тис. грн.;
    • послуг перевірено на суму 1326,2 тис. грн, забраковано на суму                  201,1 тис. грн.

    Забезпечення вчасного та об’єктивного розгляду звернень громадян один  з основних напрямків роботи Головного управління.

    Протягом звітного періоду управлінням  захисту споживачів розглянуто 714 скарг споживачів на якість товарів та послуг, з них 523 скарги задоволено. Спеціалістами управління захисту споживачів надано 181 роз’яснення щодо дотримання вимог законодавства України, дотримання законних вимог споживачів при виборі товарів у торгівельній мережі та при отриманні послуг.

    Завдяки професійному та об’єктивному розгляду звернень громадян фахівцями Головного управління повернено кошти споживачам за неякісні товари та надані послуги на суму 851.9 тисяч гривень.

    За порушення вимог Закону України «Про захист прав споживачів» до адміністративної відповідальності притягнуто 87 відповідальних осіб із застосуванням адміністративних штрафів на суму – 12,9 тис. грн. До адміністративно-господарської відповідальності притягнуто 52 суб’єкта господарювання з накладенням штрафних санкцій на суму 589,2  тисяч гривень.

    В рамках виконання положень Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року та правопросвітницького проекту «Я маю право!» фахівцями управління захисту споживачів проводиться роз’яснювальна робота щодо захисту прав споживачів серед населення Київської області, оскільки в цивільному обороті, заснованому на ринкових відносинах, захист прав споживачів займає особливе місце. Правові норми, присвячені захисту прав споживачів, є важливою правовою гарантією охорони їх інтересів.

    На шпальтах газет, офіційній веб-сторінці Головного управління та на сторінці соціальної мережі Facebook Головного управління висвітлюється інформація та корисні поради громадянам за для того, щоб останні могли своєчасно та в повній мірі захистити свої права як споживачі.

    Відділом контролю за рекламою управління захисту споживачів досліджено 1275 рекламоносіїв, з них: у сфері зовнішньої реклами – 632, у сфері внутрішньої реклами – 191, на радіо – 26, в друкованих ЗМІ – 385 та на транспорті – 41.

    Загальна кількість виявлених порушень становить 238 випадки, серед них: у сфері зовнішньої реклами – 193, у сфері внутрішньої реклами – 2,  в друкованих засобах масової інформації – 6 та на транспорті – 1.

    В ході проведення контролю за дотриманням законодавства у сфері реклами фахівцями Головного управління виявлено 35 випадків розповсюдження реклами лікарських засобів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації з ознаками порушення вимог статті 21 Закону України «Про рекламу».

    За результатами розгляду справ про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на території Київської області за 2019 рік винесено 106  рішень про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 292, 9 тис. грн.

    Відділом ринкового нагляду проведено 61 перевірку характеристик продукції щодо дотримання вимог законів України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та відповідних Технічних регламентів.

    За результатами перевірок характеристик продукції прийнято 189 рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам.

    За порушення законодавства про державний ринковий нагляд до суб’єктів господарювання застосовано адміністративно-господарські санкції на суму 584,38 тис. грн.

    Крім того, в ході проведених перевірок фахівцями управління захисту споживачів  відібрано 73 зразки продукції з яких 55 не відповідають вимогам нормативних документів та нормативно – правових актів.

    Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області свою діяльність спрямовує на захист прав і свобод людини, адже згідно з положенням статті 3 Конституції України, – людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій