• In English
  • ПОВІРКА КВАРТИРНИХ ЛІЧИЛЬНИКІВ ВОДИ – ХТО ПОВИНЕН ПЛАТИТИ ?
    , опубліковано 11 Лютого 2020 року о 10:10

    У зв’язку з численними зверненнями громадян, поширенням суперечливої інформації в мережі Інтернет та соціальних мережах щодо повірки квартирних лічильників води та оплати за ці послуги, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в межах компетенції інформує.
    У нових процедурах повірки лічильників води дійсно легко заплутатися. То ж спробуємо розібратися в цьому питанні.

    У зв’язку з численними зверненнями громадян, поширенням суперечливої інформації в мережі Інтернет та соціальних мережах щодо повірки квартирних лічильників води та оплати за ці послуги, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в межах компетенції інформує.
    У нових процедурах повірки лічильників води дійсно легко заплутатися. То ж спробуємо розібратися в цьому питанні.Всі засоби обліку води повинні своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками), проходити повірку.

    Для усіх лічильників води установлено міжповірочний інтервал 4 роки (наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747 «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями», зареєстрований у Мін’юсті 01.11.2016 за № 1417/29547).

    Як дізнатися дату повірки лічильника? Про це повинно бути написано в паспорті вашого вузла обліку або в особистому кабінеті на офіційному сайті постачальника послуги.

    За чий рахунок здійснюється періодична повірка квартирних засобів обліку води?

    До прийняття Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі – Закон про комерційний облік), який набрав чинності 02.08.2017, частиною четвертою статті 17 Закону про метрологію було передбачено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювання яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

    З набранням чинності Закону про комерційний облік змінено підходи до обліку комунальних послуг, а також встановлення та обслуговування засобів обліку води та теплової енергії (як квартирних, так і будинкових).

    Зокрема, Законом про комерційний облік було внесено зміни до статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (далі – Закон про метрологію) та виключено вимогу щодо здійснення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб теплову енергію і воду), що є власністю фізичних осіб, за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з тепло- і водопостачання.

    Разом з тим, Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, органам місцевого самоврядування було доручено протягом трьох місяців з дня опублікування Закону про комерційний облік забезпечити перегляд тарифів на теплову енергію, послуг з централізованого водопостачання, постачання гарячої та холодної води для суб’єктів природних монополій та суб’єктів, що провадять діяльність на суміжних ринках, в частині виключення зі складових відповідних тарифів витрат на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води.

    Відтак, з грудня 2017 повірка засобів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюється за кошти споживачів.

    За визначенням, наведеним у статті 1 Закону про комерційний облік, вузол розподільного обліку – вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів.

    Таким чином, прилади обліку води, що забезпечують індивідуальний облік споживання води в квартирі багатоквартирного будинку, в розумінні Закону про комерційний облік виконують функції вузлів розподільного обліку.

    Згідно з частиною другою статті 6 Закону про комерційний облік обслуговування та заміна вузлів розподільного обліку/приладів-розподілювачів теплової енергії здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено законом або договором.

    Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону про метрологію періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором, а у разі укладення співвласниками багатоквартирного будинку індивідуальних договорів про надання відповідної комунальної послуги періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) таких вузлів обліку забезпечуються виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування, встановленої відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

    На виконання Закону України «Про житлово-комунальні послуги» постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 затверджено Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і Типові договори про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

    Згідно з пунктом 32 Правил плата за абонентське обслуговування сплачується споживачем виконавцеві в порядку та розмірах, визначених індивідуальним договором. Такі договори мають бути укладені між споживачами та виконавцями комунальних послуг протягом одного року з дати введення в дію Закону про комунальні послуги (до 01.05.2020).

    Рішення Верховного Суду України від 15.07.2019 по справі № 235/499/17

    Споживачі часто запитують про рішення суду, згідно з яким повірка квартирних лічильників води повинна проводитися за рахунок надавача послуги з водопостачання.

    Рішення суду виходило з законодавства, що діяло на момент виникнення предмета спору, тобто до набрання чинності Закону про комерційний облік, коли повірка квартирних лічильників води була закладена в тариф.

    Хто має право здійснювати повірку лічильників води?

    Повірку лічильників води мають право здійснювати тільки уповноважені організації.

    Відповідно до частини п’ятої статті 17 Закону про метрологію повірка законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, проводиться:

    –        науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань, та/або із застосуванням національних еталонів;

    –        науковими метрологічними центрами, метрологічними центрами та повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки відповідних засобів.

    Перелік уповноважених організацій на проведення повірки засобів вимірювальної техніки розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (http://www.me.gov.ua) в підрозділі «Метрологія» розділу «Технічне регулювання» рубрики «Діяльність».

    Результати повірки лічильників води

    Повірка лічильників проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2016 № 193.

    Позитивні результати повірки лічильників засвідчують записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів та/або оформлюють свідоцтво про повірку за встановленою формою (додаток 2 до Порядку).

    Для лічильників, які визнані за результатами повірки такими, що не відповідають установленим вимогам, оформлюють довідку про непридатність (додаток 4 до Порядку). У такому разі споживачам потрібно буде за свій рахунок придбати новий лічильник.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій