• In English
  • ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РОБОТИ УПРАВЛІННЯ ЗАХИСТУ СПОЖИВАЧІВ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ЗА 9 МІСЯЦІВ 2020 РОКУ
    , опубліковано 09 Жовтня 2020 року о 16:16

    В цивільному обороті, заснованому на ринкових відносинах, захист прав споживачів займає особливе місце. Правові норми, посвячені захисту прав споживачів, є важливою правовою гарантією охорони їх інтересів.

    Кожен громадянин без винятку є споживачем, щодня вступаючи у правовідносини купівлі-продажу, придбаваючи продукти і предмети побуту, замовляючи певні роботи чи послуги тощо. Якість цих товарів і послуг не лише виступає ключовим фактором звичайного задоволення наших фізичних і соціальних потреб, але й є гарантією фізичного і психічного здоров`я і безпеки нашого життя в цілому. Натомість продукти, роботи і послуги, що не відповідають вимогам закону, створюють серйозну загрозу суспільним і приватним інтересам.

    Профілактика і попередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів – одне з головних напрямків роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (далі – Головне управління, Управління). Управлінням здійснювався контроль по забезпеченню гарантованого державою права на задоволення основних життєвих потреб споживачів – права на якісні товари та послуги, житло, права на інформацію, відшкодування збитків та інше.

    У сфері захисту прав споживачів  Управління, відповідно до покладених на нього завдань, перевіряє додержання суб’єктами господарювання, що провадять господарську діяльність у сферах торгівлі і послуг, вимог законодавства про захист прав споживачів; організовує надання споживачам консультацій з питань захисту їх прав; виконує інші завдання та функції, необхідні для виконання вимог нормативно-правових актів у сфері торгівлі та надання послуг, зокрема, законів України «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів» (далі – Закон).

    За 9 місяців 2020 року, фахівцями Управління перевірено діяльність 165 суб’єктів господарської діяльності, з них 7 в ході проведення планових заходів державного нагляду (контролю) та 158 в ході проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за зверненнями фізичних осіб про порушення їх прав.

    Порушення законодавства про захист прав споживачів було встановлено у 110 суб’єктів господарювання.

    В ході проведених перевірок суб’єктів господарювання фахівцями Управління виявлені наступні порушення вимог Закону:

    • відмова споживачу у реалізації його прав, установлених ч. 1 статті 8, ч. 3 статті 10 Закону;
    • відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та продавця;
    • створення перешкод службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів;
    • невиконання або несвоєчасного виконання припису про усунення порушень прав споживачів;
    • продаж (реалізація) товарів строк придатності яких минув;
    • порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання робіт, надання послуг;
    • обмеження або відмова споживачу в реалізації прав, установлених частиною другою статті 17 Закону.

    За результатами проведених перевірок фахівцями Управління перевірено товарів та послуг щодо їх якості та відповідності вимогам законодавства на загальну суму 7208,4 тис. грн, при цьому, забраковано та знято з реалізації продукцію, що реалізувалася у суб’єктів господарювання та припинено надання невідповідних послуг на суму 380 тис. грн, з них:

    • непродовольчих товарів перевірено на суму 6556, 1 тис. грн, забраковано на суму 216,3 тис. грн;
    • послуг перевірено на суму 652,1 тис. грн, забраковано на суму 163,5 тис. грн.

    До адміністративної відповідальності притягнуто 41 відповідальну особу із застосуванням адміністративних штрафів на суму – 7,0 тис. грн. До 35 суб’єктів підприємницької діяльності застосовані штрафні санкції згідно зі статтею 23 Закону на загальну суму 808,3 тис. грн.

    Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення конституційних прав та законних інтересів громадян є одним із пріоритетних завдань діяльності  Управління , відповідальним обов’язком його посадових і службових осіб.

    Управлінням постійно здійснюється приймання звернень (пропозицій, заяв, скарг) громадян, надсилання їх на розгляд місцевим органам виконавчої влади, іншим органам державної влади за належністю, заявникам надаються консультації і роз’яснення, щодо норм законодавства з питань захисту прав споживачів. Крім того, Управлінням щорічно узагальнюються дані та аналізується інформація стосовно надходження пропозицій, заяв та скарг громадян у порівнянні з відповідним періодом минулого року.

    ИллюстрацияПротягом звітного періоду Управлінням одержано 630 скарг споживачів на якість товарів та послуг, з яких задоволено 437 скарг. Спеціалістами Управління надано 187 роз’яснень щодо дотримання вимог законодавства  про захист прав споживачів при виборі товарів у торгівельній мережі та при отриманні послуг. При цьому письмово надійшло 429 звернень, 4 звернення отримано на особистому прийомі, 189 звернень надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр» та з «гарячих ліній» ОДА, 8 звернень надійшло повторно.

     

    ИллюстрацияЯкщо проаналізувати характер звернень громадян, які надійшли до  Управління за звітний період, то кількість одержаних заяв та скарг від споживачів щодо якості непродовольчих товарів – 252 звернення; щодо придбання товарів через Інтернет, поза торгівельними або офісними приміщеннями, при укладанні договору на відстані – 64 звернення; щодо якості послуг – 361 звернення з них, на якість житлово-комунальних послуг – 158 звернень, на фінансові та банківські послуги – 1 звернення; щодо порушення прав споживачів під час придбання продовольчих товарів – 17 звернень.

     

    Загалом, за зверненнями споживачів, протягом звітного періоду проведено 158 позапланових перевірок суб’єктів господарювання різних форм власності, в тому числі 73 перевірки суб’єктів господарювання, що реалізують непродовольчі товари, 5 перевірок суб’єктів господарювання, що реалізують продовольчі товари та 80 перевірок суб’єктів господарювання, які надають послуги.

    Загалом, завдяки професійному та об’єктивному розгляду звернень громадян – споживачів, спеціалістами Управління захисту повернуто кошти за неякісні товари народного споживання та неякісно надані послуги на загальну суму 269,9 тис. грн.

    Надзвичайно багато гострих і невирішених проблем у сфері житлово-комунального господарства, про що свідчить і велика кількість скарг про порушення прав споживачів при наданні послуг з тепло-, водо-, енерго- та газопостачання, водовідведення, утримання житлового фонду та прилеглих територій. Споживачі скаржаться на  порушення  строків ліквідації виявлених та заявлених  несправностей елементів житлових будинків, порушення порядку нарахування вартості послуг, порядку технічного обслуговування та  ремонту, порядку  утримання  житлових будинків, тощо.

    В рамках виконання положень Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року фахівцями Управління проводиться роз’яснювальна робота щодо захисту прав споживачів серед населення Київської області.

    На шпальтах газет, офіційній веб-сторінці Головного управління та на сторінці соціальної мережі Facebook Головного управління висвітлюється інформація та корисні поради громадянам за для того, щоб останні могли своєчасно та в повній мірі захистити свої права як споживачі.

    За 9 місяців 2020 року фахівцями відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Управління досліджено 1234 рекламоносіїв, з них: у сфері зовнішньої реклами – 620, у сфері внутрішньої реклами – 211,  на телебаченні та радіо – 68, в друкованих ЗМІ – 264 та на транспорті – 71.

    Загальна кількість виявлених порушень за 9 місяців 2020 року становить 164 випадки, серед них: у сфері зовнішньої реклами – 147, у сфері внутрішньої реклами – 1, в друкованих засобах масової інформації – 15, на транспорті – 1.

    За результатами розгляду справ про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на території Київської області за звітний період винесено 91 рішення про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 202, 4 тис. грн.

    В добровільному порядку сплачено 49 рішень на суму 114, 2 тис. грн., також 53, 2 тис. грн. стягнуто в судовому порядку.

    З метою вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам, а також перевірки додержання суб’єктами господарювання вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», технічних регламентів та інших нормативно-правових актів у сфері метрології та метрологічної діяльності, протягом 9 місяців 2020 року Управлінням здійснювались заходи державного ринкового та метрологічного нагляду.

    Загалом, протягом  9 місяців 2020 року проведено 42 перевірки’ у сферах державного ринкового та метрологічного наглядів. В ході перевірок досліджено відповідність понад 4000 одиниць нехарчової продукції вимогам технічних регламентів.

    За результатами перевірок щодо продукції, яка не відповідає встановленим вимогам прийнято понад 100 рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів. За порушення законодавства у визначених сферах, до суб’єктів господарювання застосовано штрафні санкції на загальну суму
    434,3,5 тис. грн.

    З метою підвищення ефективності роботи під час здійснення  заходів ринкового нагляду, протягом зазначеного періоду Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області проводилися перевірки характеристик продукції з відбором зразків для проведення їх експертизи (випробування). Аналіз проведених експертиз засвідчив, що  64% відібраної в межах ринкового нагляду нехарчової продукції не відповідає вимогам безпечності.

    Незважаючи на значний обсяг проведеної роботи на споживчому ринку області ще залишається багато проблем. Тому, робота Управління спрямована на подолання негативних тенденцій на споживчому ринку, здійснення ефективного контролю за якістю і безпекою продукції та усіх видів послуг і робіт, забезпечення пріоритетності інтересів споживачів перед виробниками, представниками торгівлі та послуг, створення сприятливого соціального клімату, для поліпшення морально-психологічної ситуації на території Київської області.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій