• In English
  • ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ РОБОТИ УПРАВЛІННЯ ЗАХИСТУ СПОЖИВАЧІВ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ЗА 2020 РІК
    , опубліковано 12 Січня 2021 року о 15:15

    Головною метою діяльності управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (далі – Управління) є реалізація державної політики за додержанням законодавства про захист прав споживачів і реклами в цій сфері, ринкового та метрологічного наглядів, у галузі попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення.

     

    У сфері захисту прав споживачів  Управління, відповідно до покладених на нього завдань, перевіряє додержання суб’єктами господарювання, що провадять господарську діяльність у сферах торгівлі і послуг, вимог законодавства про захист прав споживачів; організовує надання споживачам консультацій з питань захисту їх прав; виконує інші завдання та функції, необхідні для виконання вимог нормативно-правових актів у сфері торгівлі та надання послуг, зокрема, законів України «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів» (далі – Закон).

    За 2020 рік, фахівцями Управління перевірено діяльність 220 суб’єктів господарської діяльності, з них 7 в ході проведення планових заходів державного нагляду (контролю) та 213 в ході проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за зверненнями фізичних осіб про порушення їх прав.

    В ході проведених перевірок суб’єктів господарювання фахівцями Управління виявлені наступні порушення вимог Закону:

    •  відмова споживачу у реалізації його прав, установлених ч. 1 статті 8, ч. 3 статті 10 Закону;
    • відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та продавця;
    • виготовлення або реалізація продукції, що не відповідає вимогам нормативно – правових актів;
    •  створення перешкод службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів;
    •  невиконання або несвоєчасного виконання припису про усунення порушень прав споживачів;
    •  продаж (реалізація) товарів строк придатності яких минув;
    •  порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання робіт, надання послуг;
    •  обмеження або відмова споживачу в реалізації прав, установлених частиною другою статті 17 Закону.

    За результатами проведених перевірок фахівцями Управління перевірено товарів та послуг щодо їх якості та відповідності вимогам нормативно-правових актів на загальну суму 7227,8 тис. грн, при цьому, забраковано та знято з реалізації продукцію, що реалізувалася у суб’єктів господарювання та припинено надання невідповідних послуг на суму 549,6 тис. грн, з них:

    • непродовольчих товарів перевірено на суму 6559, 2 тис. грн, забраковано на суму 319,1 тис. грн;
    • послуг перевірено на суму 668,4 тис. грн, забраковано на суму 230,5 тис. грн;
    • продовольчих товарів перевірено на суму 0,2 тис. грн, забраковано на суму 0,2 тис. грн.

    До адміністративної відповідальності притягнуто 55 відповідальних осіб із застосуванням адміністративних штрафів на суму – 8,9 тис. грн. До 48 суб’єктів підприємницької діяльності застосовані штрафні санкції згідно зі статтею 23 Закону на загальну суму 951,2 тис. грн.

    Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення конституційних прав та законних інтересів громадян є одним із пріоритетних завдань діяльності  Управління , відповідальним обов’язком його посадових і службових осіб.

    Управлінням постійно здійснюється приймання звернень (пропозицій, заяв, скарг) громадян, надсилання їх на розгляд місцевим органам виконавчої влади, іншим органам державної влади за належністю, заявникам надаються консультації і роз’яснення, щодо норм законодавства з питань захисту прав споживачів. Крім того, щорічно узагальнюються дані та аналізується інформація стосовно надходження пропозицій, заяв та скарг громадян у порівнянні з відповідним періодом минулого року.

    Значна кількість звернень надійшла з Васильківського, Києво-Святошинського, Яготинського, Обухівського, Миронівського, Броварського, Фастівського, Рокитнянського, Переяслав-Хмельницького, Білоцерківського, Таращанського районів, міст Київ, Біла Церква, Бровари, Буча, Ірпінь, Обухів, Бориспіль, Вишгород, Фастів, Вишневе, Славутич, Боярка та інших міст, районів.

    Одержання заяв і скарг                                                  Характер звернень

    Протягом звітного періоду Управлінням отримано 882 скарги споживачів на якість товарів та послуг, з яких розглянуто 866 скарг. Спеціалістами Управління задоволено 589 скарг і надано 277 роз’яснень щодо дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів при виборі товарів у торгівельній мережі та при отриманні послуг. При цьому, письмово надійшло 583 звернення, 4 звернення отримано на особистому прийомі, 284 звернення надійшло від державної установи «Урядовий контактний центр» та з «гарячих ліній» ОДА, 10 звернень надійшло повторно.

    Якщо проаналізувати характер звернень громадян, які надійшли до  Управління за звітний період, то кількість одержаних заяв та скарг від споживачів щодо якості непродовольчих товарів – 217 звернень; щодо придбання товарів через Інтернет, поза торгівельними або офісними приміщеннями, при укладанні договору на відстані – 69 звернень; щодо якості послуг – 571 звернення з них, на якість житлово-комунальних послуг – 238 звернень, на фінансові та банківські послуги – 2 звернення; щодо порушення прав споживачів під час придбання продовольчих товарів – 25 звернень.

    Загалом, за зверненнями споживачів, протягом звітного періоду проведено 213 позапланових перевірок суб’єктів господарювання різних форм власності, в тому числі 94 перевірки суб’єктів господарювання, що реалізують непродовольчі товари, 5 перевірок суб’єктів господарювання, що реалізують продовольчі товари та 114 перевірок суб’єктів господарювання, які надають послуги.

    Завдяки професійному та об’єктивному розгляду звернень громадян – споживачів, спеціалістами Управління повернуто кошти за неякісні товари народного споживання та неякісно надані послуги на загальну суму 337,5 тис. грн.

    Надзвичайно багато гострих і невирішених проблем у сфері житлово-комунального господарства, про що свідчить і велика кількість скарг про порушення прав споживачів при наданні послуг з тепло-, водо-, енерго- та газопостачання, водовідведення, утримання житлового фонду та прилеглих територій. Споживачі скаржаться на  порушення  строків ліквідації виявлених та заявлених несправностей елементів житлових будинків, порушення порядку нарахування вартості послуг, порядку технічного обслуговування та  ремонту, порядку  утримання  житлових будинків, тощо.

    В рамках виконання плану заходів Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року фахівцями Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області проводилися зустрічі з представниками бізнесу та громадськості Київщини.

    Фахівцями управління захисту споживачів проводиться роз’яснювальна робота з питань, що відносяться до компетенції управління. Так, у січні поточного року проведено зустріч з представниками Громадської організації «Ветеранська організація Києво – Святошинського району» та жителями м. Вишневе. Під час зустрічі було обговорено низку соціально важливих питань, зокрема, щодо  прав споживачів в сфері житлово-комунальних послуг, формування тарифів на житлово-комунальні, надання послуг пасажирського автомобільного транспорту (послуг з перевезення), а також надано роз’яснення щодо прав споживачів під час укладання  ними договорів про виконання робіт (надання послуг).

    На базі  Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області функціонує «Консультативний центр з питань захисту споживачів в Київській області». Для отримання консультацій (роз’яснень), допомоги в оформленні відповідно до встановлених вимог законодавства звернень щодо порушення прав у сфері захисту споживачів, а також  щодо дотримання вимог  законодавства про рекламу, у сферах метрологічного та ринкового нагляду споживачі мають змогу звертатися на електронну поштову скриньку conspradcenter@dpssko.gov.ua, за номером телефону:                               (04598) 5-00-25, та отримати консультацію (роз’яснення) з вищевказаних питань у месенджері telegram за номером +38(091)-600-66-35. Фахівцями Управління постійно надаються консультації (роз’яснення) споживачам та суб’єктам господарювання за номерами (044) 406-08-47, (044) 406-01-65, (04598) 5-00-23.

    У 2020 році в телефонному режимі проконсультовано 985 споживачів та суб’єктів господарювання.

    На шпальтах газет, офіційній веб-сторінці Головного управління та на сторінці соціальної мережі Facebook Головного управління висвітлюється інформація та корисні поради громадянам за для того, щоб останні могли своєчасно та в повній мірі захистити свої права як споживачі.

    Крім того, Головне управління проводить онлайн-семінари щодо захисту прав споживачів серед населення Київської області на платформі ZOOM.

    У 2020 році фахівцями відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Управління досліджено 1917 рекламоносіїв на території Київської області, з них: у сфері зовнішньої реклами – 1032, у сфері внутрішньої реклами – 305,  на телебаченні та радіо – 96, в друкованих ЗМІ – 397 та на транспорті – 87.

    Загальна кількість виявлених порушень за вказаний період становить 247 випадки, серед них: у сфері зовнішньої реклами – 230, у сфері внутрішньої реклами – 1, в друкованих засобах масової інформації – 15, на транспорті – 1.

    За результатами розгляду справ щодо порушення законодавства про рекламу на території Київської області за звітний період винесено 127 рішень про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 342, 3 тис грн.

    З метою вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам, а також перевірки додержання суб’єктами господарювання вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», технічних регламентів та інших нормативно-правових актів у сфері метрології та метрологічної діяльності, протягом 2020 року Управлінням здійснювались заходи державного ринкового та метрологічного нагляду.

    Загалом, протягом  2020 року проведено 69 перевірок у сферах державного ринкового та метрологічного наглядів. В ході перевірок досліджено відповідність понад 4300 одиниць нехарчової продукції вимогам технічних регламентів.

    За результатами перевірок щодо продукції, яка не відповідає встановленим вимогам прийнято понад 179 рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів. За порушення законодавства у визначених сферах, до суб’єктів господарювання застосовано штрафні санкції на загальну суму
    1506,37 тис. грн.

    Для підвищення ефективності заходів ринкового нагляду, протягом зазначеного періоду Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області відібрано 183 одиниці нехарчової продукції для проведення її експертизи (випробування). Аналіз проведених експертиз засвідчив, що
    69 % відібраної продукції не відповідає вимогам безпечності.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій