• In English
  • 15 БЕРЕЗНЯ – ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
    , опубліковано 12 Березня 2021 року о 11:11

    Щорічно 15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав  споживачів. Датою для святкування цього дня була обрана річниця з дня історичного виступу американського президента Джона Кеннеді в 1961 році, в якому він назвав чотири основних права: право на інформацію, право на безпеку, право на вибір і право бути почутим. Згодом цей список був розширений і до нього увійшли: право на задоволення базових потреб, право на компенсацію, право на споживчу освіту, право на здорове довкілля.

    Кожен громадян без винятку є споживачем, щодня вступаючи у правовідносини купівлі – продажу, придбаваючи продукти і предмети побуту, замовляючи певні роботи чи послуги. Якість цих товарів і послуг не лише виступає ключовим фактором звичайного задоволення фізичних і соціальних потреб, але й є гарантією фізичного і психічного здоров’я і безпеки нашого життя в цілому. Натомість товари, роботи і послуги, що не відповідають вимогам закону, створюють серйозну загрозу суспільним і приватним інтересам.

    Щороку святкові заходи присвячені певній темі, яка визначається Всесвітньою організацією спілок споживачів. За її рішенням Всесвітній день захисту прав споживачів і весь 2021 рік пройдуть під гаслом: «Боротьба із забрудненнями пластиковими матеріалами».

    Профілактика і попередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів  – одне з головних напрямків роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області . Особлива увага управління захисту споживачів зосереджена на здійсненні контролю за якістю реалізуємих споживачам товарів та послуг.

    Так у 2020 році фахівцями управління захисту споживачів перевірено діяльність 301 суб’єкта господарської діяльності. За результатами проведених перевірок  перевірено товарів та послуг щодо їх якості та відповідності вимогам нормативно-правових актів на загальну суму 10227,8 тис. грн, при цьому, забраковано та знято з реалізації продукцію, що реалізувалася у суб’єктів господарювання та припинено надання невідповідних послуг на суму 2349,6 тис. грн.

    Управління захисту споживачів забезпечує своєчасний розгляд звернень громадян, оперативно вирішує проблемні питання, висвітлені у зверненнях, задовольняє законні вимоги споживачів. Фахівцями управління захисту споживачів у 2020 році розглянуто 916 скарг. В телефонному режимі проконсультовано 985 споживачів та суб’єктів господарювання. Завдяки професійному та об’єктивному розгляду звернень громадян спеціалістами управління захисту споживачів повернуто кошти за неякісні товари народного споживання та неякісно надані послуги на загальну суму 640 тис. грн.

    На базі  Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області функціонує «Консультативний центр з питань захисту споживачів в Київській області». Для отримання консультацій (роз’яснень), допомоги в оформленні відповідно до встановлених вимог законодавства звернень щодо порушення прав у сфері захисту споживачів, а також  щодо дотримання вимог  законодавства про рекламу, у сферах метрологічного та ринкового нагляду споживачі мають змогу звертатися на електронну поштову скриньку conspradcenter@dpssko.gov.ua, за номером телефону:                               (04598) 5-00-25, та отримати консультацію (роз’яснення) з вищевказаних питань у месенджері telegram за номером +38(091)-600-66-35. Фахівцями управління захисту споживачів постійно надаються консультації (роз’яснення) споживачам та суб’єктам господарювання за номерами (044) 406-08-47, (044) 406-01-65, (04598) 5-00-25.

    На шпальтах газет, офіційній веб-сторінці Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області та на сторінці соціальної мережі Facebook Головного управління висвітлюється інформація та корисні поради громадянам за для того, щоб останні могли своєчасно та в повній мірі захистити свої права як споживачі.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій