Перейти до основної сторінки
Діяльність Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (далі – Управління) спрямована на забезпечення виконання статті 42 Конституції України, законів України, Указів та доручень Президента України, постанов, розпоряджень і доручень Кабінету Міністрів України, а також рішень, наказів та завдань Держпродспоживслужби України.
Протягом 1 кварталу 2021 року, з метою недопущення надходження на споживчий ринок Київської області неякісної та небезпечної для життя і здоров’я людей нехарчової продукції Управлінням перевірено діяльність 120 підприємств торгівлі, ресторанного господарства, послуг та досліджено 243 рекламоносії, з них: у сфері зовнішньої реклами – 143, у сфері внутрішньої реклами – 34, на радіо – 5, в друкованих ЗМІ – 51 та на транспорті – 10, з яких загальна кількість виявлених порушень у сфері зовнішньої реклами становить 91 випадок.
В ході проведених перевірок суб’єктів господарювання фахівцями Управління виявлені порушення вимог Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон), а саме: відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та продавця; продаж (реалізація) товарів строк придатності яких минув; порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання робіт, надання послуг; реалізацію небезпечного товару без належного попереджувального маркування, а також без інформації про правила і умови безпечного його використання; створення перешкод службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів; відмова споживачу у реалізації його прав; невиконання припису про усунення порушень прав споживачів.
За результатами проведених перевірок до адміністративної відповідальності притягнуто 35 осіб з накладенням адміністративних санкцій на суму 10,0 тисяч гривень. За порушення законів України «Про захист прав споживачів», «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», «Про рекламу» до 104 суб’єктів господарювання застосовано адміністративно – господарські санкції на загальну суму 2972,2 тис. грн.
З метою реалізації державної політики щодо захисту прав споживачів, недопущення порушень прав споживачів суб’єктам господарювання винесено 22 приписи, якими зобов’язано припинити порушення у відповідності до вимог чинного законодавства.
Протягом звітного періоду на споживчому ринку області перевірено якість товарів та послуг на загальну суму 3215,7 тис. грн., з них забраковано і знято з реалізації товарів та послуг на загальну суму 2215,4 тис. грн., що складає 68,9 % від перевірених.
Забезпечення своєчасного та об’єктивного розгляду звернень громадян один з основних напрямків роботи Управління.
У 1 кварталі 2021 року Управлінням розглянуто 339 скарг споживачів на якість товарів та послуг, з них 219 скарг задоволено. Спеціалістами Управління надано 71 роз’яснення, щодо дотримання вимог законодавства України, дотримання законних вимог споживачів при виборі товарів у торгівельній мережі та при отриманні послуг.
Активність споживачів у захисті своїх прав постійно зростає. Як одному з пріоритетних напрямків діяльності, фахівцями Управління приділяється постійна і неослабна увага роботі зі зверненнями громадян та вживаються заходи щодо підвищення рівня організаційної роботи зі зверненнями.
Фахівцями Управління проводиться роз’яснювальна робота з питань, що відносяться до компетенції Управління. В телефонному режимі проконсультовано 273 споживача та суб’єкта господарювання.
На базі Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області функціонує «Консультативний центр з питань захисту споживачів в Київській області». Для отримання консультацій (роз’яснень), допомоги в оформленні відповідно до встановлених вимог законодавства звернень щодо порушення прав у сфері захисту споживачів, а також щодо дотримання вимог законодавства про рекламу, у сферах метрологічного та ринкового нагляду споживачі мають змогу звертатися на електронну поштову скриньку conspradcenter@dpssko.gov.ua,
Завдяки професійному та об’єктивному розгляду звернень громадян – споживачів, спеціалістами Управління повернуто кошти за неякісні товари народного споживання та неякісно надані послуги на суму 457,5 тис. грн.
Насамкінець хотілося б зазначити, що держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров’я і життєдіяльності.
Попередня
Наступна