Перейти до основної сторінки
Оголошення воєнного стану в Україні змінило життя українців в усіх сферах. В тому числі і у сфері захисту прав споживачів. Постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303 на території нашої держави введено мораторій на проведення заходів державного нагляду (контролю), чим суттєво обмежено можливість фахівців управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (далі – Головне управління) своєчасно та в повному обсязі реагувати на порушення законних прав громадян. То як же тоді забезпечити захист своїх інтересів в умовах воєнного стану? Хочемо звернути увагу споживачів на деякі правові аспекти, що допоможуть вам не стати жертвами недобросовісних продавців.
На даний час одним з найбільш поширених напрямків торгівлі є продаж через мережу Інтернет. Інтернет-торгівля є найбільш швидкозростаючим сегментом ринку, що призводить до великої кількості скарг та звернень громадян щодо порушення вимог Закону України «Про захист прав споживачів» при купівлі через інтернет-магазини.
Під час здійснення купівлі товарів онлайн обов’язково звертайте увагу на те, що згідно з частиною 11 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа. Ця ж стаття Закону зобов’язує продавця видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу або відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надіслати електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти. Тож, обов’язково вимагайте документ, що підтверджує факт купівлі товару.
В разі отримання товару неналежної якості пам’ятайте, що відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар, отже ви можете звернутись до продавця із письмовою заявою про проведення експертизи.
В разі, якщо вам не підійшов або не сподобався придбаний товар, ви маєте право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем згідно зі статтею 9 Закону.
Наголошуємо, що під час купівлі в інтернет-магазинах необхідно уважно вивчити сайт продавця, прочитати відгуки, ознайомитись з умовами продажу.
У випадку порушення ваших прав, ви можете звернутися за консультативною допомогою до Головного управління.
Разом з тим, споживач має право в порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України, звернутися до суду за захистом своїх прав, свобод чи інтересів, що передбачено статтею 3 цього Кодексу (споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав).
Після припинення воєнного стану на території Київської області та скасування обмежень щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) ви можете звернутись до Головного управління з письмовим зверненням, оформленим у відповідності до чинного законодавства, за адресою: 08133, м. Вишневе, вул. Балукова, 22; e-mail: gu@dpssko.gov.ua, тел. +38 066 247 5178.
Попередня
Наступна