• In English
  • ЯК СПОЖИВАЧЕВІ СПЛАЧУВАТИ ЗА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
    , опубліковано 22 Листопада 2022 року о 15:15

    До Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області почастішали звернення споживачів з питаннями щодо оплати житлово-комунальних послуг під час воєнного стану.

     

    В умовах воєнного стану Кабінет Міністрів України постановою                     від 5 березня 2022 року № 206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» заборонив:

    – нараховувати та стягувати неустойку (штрафи, пеню), інфляційні нарахування, проценти річних, нараховані на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги;

    – припиняти/зупиняти надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі. Така заборона діятиме до припинення чи скасування воєнного стану в Україні.

    Торгова-промислова палата України засвідчила форс-мажорною обставиною військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану 24 лютого 2022 (лист від 28 лютого 2022 року). Це означає, що війна є форс-мажором, тобто обставиною непереборної    сили, яка звільняє особу від відповідальності у випадку несплати чи несвоєчасної сплати за комунальні послуги.

    Наголосимо: воєнний стан не звільняє громадян України від сплати за комунальні послуги, однак з аналізу даних нормативно-правових актів слідує, що у випадку, якщо ви не зможете виконувати зобов’язання з оплати житлово-комунальних послуг в період військового стану – неустойки (штрафи, пені), інфляційні нарахування, проценти річні не будуть нараховуватись, тобто після закінчення військового стану у вас буде існувати «чистий» борг, що буде складатись лише з самих нарахувань.

    Головне управлінням під час дії правового режиму воєнного стану продовжує надавати консультаційну допомогу споживачам з питань захисту їх прав та проводити роз’яснювальну роботу серед суб’єктів господарювання з питань дотримання вимог Закону України «Про захист прав споживачів», Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері захисту прав споживачів, щодо неприпустимості з їх боку порушень прав споживачів.

    Для отримання консультацій (роз’яснень) з питань захисту прав споживачів, допомоги в оформленні звернення, відповідно до встановлених вимог законодавства, про порушення ваших прав у сфері захисту прав споживачів звертайтеся за за адресою: 08133, м. Вишневе, вул. Балукова, 22;                                             e-mail: gu@dpssko.gov.ua, тел. +38 066 247 5178.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій