• In English
  • ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ПРИ РОЗПОВСЮДЖЕННІ РЕКЛАМИ НА ТЕРИТОРІЇ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
    , опубліковано 20 Березня 2023 року о 17:17

    ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ПРИ РОЗПОВСЮДЖЕННІ РЕКЛАМИ НА ТЕРИТОРІЇ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

    Закон України «Про рекламу» (далі – Закон) – основний нормативно-правовий акт, що регулює рекламну діяльність.

    Закон визначає основні принципи рекламної діяльності в Україні, регулює правові відносини, що виникають у процесі створення, розповсюдження й одержання реклами.

    Так, реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару

    Законом встановлені основні вимоги до змісту реклами:

    –  мовою реклами є державна мова;

    –  інформація про ціни на товари, тарифи на послуги зазначається виключно у гривні;

    –  якщо в рекламному матеріалі є будь-яка інформація про проведення рекламної акції, конкурсу, розіграшу, то така реклама має обов’язково містити інформацію про строки й місце проведення цих заходів і вказувати на інформаційне джерело, з якого споживачі реклами мають можливість дізнатися про умови акції;

    –  реклама про знижки цін на продукцію має містити відомості про місце, строки проведення знижки, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару;

    –  реклама лікарських засобів має містити текст попередження такого змісту: “Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я” та вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу чи медичного виробу;

    У рекламі заборонено:

    –  вміщувати твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб;

    –  подавати відомості або закликати до дій, які можуть спричинити порушення законодавства, завдають чи можуть завдати шкоди здоров’ю або життю людей та/чи довкіллю, а також спонукають до нехтування засобами безпеки;

    –  наводити твердження, дискримінаційні щодо осіб, які не користуються рекламованим товаром;

    –  використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів, органів місцевого самоврядування;

    –  рекламувати концертні послуги без інформації про використання чи невикористання фонограм виконавцями музичних творів;

    –  розповсюджувати рекламу про спорудження об’єкта житлового будівництва без інформації, зазначеній у статті 251 Закону;

    –  реклама послуг з ворожіння та гадання;

    –  реклама проведення цілительства на масову аудиторію;

    –  використання зображення лікарів, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд медичних працівників;

    –  реклама тютюнових виробів;

    –  реклама алкогольних напоїв;

    –  реклама азартних ігор;

    –  реклама зброї та її зображення;

    –  реклама дитячих сумішей початкових та дитячих сумішей для подальшого годування;

    –  розміщення реклами на опорах вуличного освітлення та розміщення реклами без відповідноі дозвільної документації.

    З докладним переліком порушень у сфері реклами та інших вимог щодо її розповсюдження Ви можете ознайомитись у Законі України «Про рекламу», Постанові Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693 «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу», Постанові Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» та Постанові Кабінету Міністрів України від 05.12.2012 № 1135 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів».

    Статтею 27 Закону встановлена відповідальність за порушення рекламного закондавства.

    Так, відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:

    1) рекламодавці, винні:

    –  у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом;

    –  у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;

    –  у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;

    –  у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами, в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту;

    –  у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;

    2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;

    3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

    Штраф накладається у розмірі п’ятикратної вартості виготовлення реклами.

    За неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    У разі неможливості встановлення вартості реклами, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Для отримання консультацій з приводу розміщення зовнішньої реклами на території Київської області суб’єкти господарювання можуть звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області за адресою: 08133,  м. Вишневе, вул. Паркова, 34а; e-mail: gu@dpssko.gov.ua, тел. (045-98-500-05).

    Call Now Button
    Будь в курсі подій