Перейти до основної сторінки
ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ПРИ РОЗПОВСЮДЖЕННІ РЕКЛАМИ НА ТЕРИТОРІЇ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Закон України «Про рекламу» (далі – Закон) – основний нормативно-правовий акт, що регулює рекламну діяльність.
Закон визначає основні принципи рекламної діяльності в Україні, регулює правові відносини, що виникають у процесі створення, розповсюдження й одержання реклами.
Так, реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару
Законом встановлені основні вимоги до змісту реклами:
– мовою реклами є державна мова;
– інформація про ціни на товари, тарифи на послуги зазначається виключно у гривні;
– якщо в рекламному матеріалі є будь-яка інформація про проведення рекламної акції, конкурсу, розіграшу, то така реклама має обов’язково містити інформацію про строки й місце проведення цих заходів і вказувати на інформаційне джерело, з якого споживачі реклами мають можливість дізнатися про умови акції;
– реклама про знижки цін на продукцію має містити відомості про місце, строки проведення знижки, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару;
– реклама лікарських засобів має містити текст попередження такого змісту: “Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я” та вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу чи медичного виробу;
У рекламі заборонено:
– вміщувати твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб;
– подавати відомості або закликати до дій, які можуть спричинити порушення законодавства, завдають чи можуть завдати шкоди здоров’ю або життю людей та/чи довкіллю, а також спонукають до нехтування засобами безпеки;
– наводити твердження, дискримінаційні щодо осіб, які не користуються рекламованим товаром;
– використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів, органів місцевого самоврядування;
– рекламувати концертні послуги без інформації про використання чи невикористання фонограм виконавцями музичних творів;
– розповсюджувати рекламу про спорудження об’єкта житлового будівництва без інформації, зазначеній у статті 251 Закону;
– реклама послуг з ворожіння та гадання;
– реклама проведення цілительства на масову аудиторію;
– використання зображення лікарів, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд медичних працівників;
– реклама тютюнових виробів;
– реклама алкогольних напоїв;
– реклама азартних ігор;
– реклама зброї та її зображення;
– реклама дитячих сумішей початкових та дитячих сумішей для подальшого годування;
– розміщення реклами на опорах вуличного освітлення та розміщення реклами без відповідноі дозвільної документації.
З докладним переліком порушень у сфері реклами та інших вимог щодо її розповсюдження Ви можете ознайомитись у Законі України «Про рекламу», Постанові Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693 «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу», Постанові Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» та Постанові Кабінету Міністрів України від 05.12.2012 № 1135 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів».
Статтею 27 Закону встановлена відповідальність за порушення рекламного закондавства.
Так, відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:
1) рекламодавці, винні:
– у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом;
– у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;
– у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;
– у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами, в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту;
– у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;
2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;
3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.
Штраф накладається у розмірі п’ятикратної вартості виготовлення реклами.
За неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У разі неможливості встановлення вартості реклами, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Для отримання консультацій з приводу розміщення зовнішньої реклами на території Київської області суб’єкти господарювання можуть звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області за адресою: 08133, м. Вишневе, вул. Паркова, 34а; e-mail: gu@dpssko.gov.ua, тел. (045-98-500-05).
Попередня
Наступна