Перейти до основної сторінки
У сфері надання житлово-комунальних послуг надзвичайно важливою є прозорість та передбачуваність тарифної політики. Порядок інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Мінрегіону від 5 червня 2018 р. № 130 (далі – Порядок № 130) визначає механізм інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії) з обґрунтуванням такої необхідності виконавцями комунальних послуг, тарифи для яких встановлюються органами місцевого самоврядування.
Зазначений порядок зобов’язує виконавців комунальних послуг заздалегідь прозоро інформувати споживачів про намір змінити ціни/тарифи на комунальні послуги. Положеннями Порядку № 130 передбачено, що протягом 5 робочих днів після подання нових розрахунків до органу місцевої влади виконавець комунальної послуги має повідомити споживачів про намір змінити відповідні ціни/тарифи.
Виконавець комунальних послуг встановлює строк для надсилання пропозицій і зауважень, але він має бути не менше 7 і не більше 14 календарних днів з моменту оприлюднення повідомлення.
Виконавцями комунальних послуг, що надають послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, до відома споживачів доводиться така інформація: -загальний розмір планованого тарифу, поданого до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, та його структура; -обґрунтування причин зміни тарифу; -обґрунтування необхідності встановлення тарифу (у випадку, якщо тариф встановлюється вперше); -адреса, за якою приймаються зауваження і пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, а також строк приймання таких зауважень і пропозицій.
Зазначена нформація повинна з’явитися: – на офіційному сайті органу місцевої влади або підприємства (за наявності); – у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження; – на інформаційних стендах в абонентських відділах виконавців комунальних послуг та на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги; – у рахунках за комунальні послуги (коротке повідомлення та посилання на джерело повної інформації).
Виконавець комунальних послуг може обрати один основний спосіб розміщення всієї інформації, а також забезпечити наявність інформаційного повідомлення у платіжному документі із зазначенням даних про джерело розміщення всієї необхідної інформації. Крім того, виконавець комунальних послуг за власним бажанням може додатково також доводити до відома споживачів інформацію про намір зміни тарифів за допомогою радіо, телебачення та способу, визначеного статутом територіальної громади. У процесі доведення до відома споживачів інформації усі зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань підлягають реєстрації та обов’язковому розгляду виконавцем комунальних послуг.
За результатами такого розгляду виконавець комунальних послуг приймає рішення про їх урахування чи відхилення. Виконавець комунальних послуг в установленому законодавством порядку повідомляє споживача, який протягом встановленого строку надав свої пропозиції та зауваження, про їх урахування або відхилення. При цьому у разі відхилення пропозицій і зауважень виконавцем комунальних послуг споживачеві надається відповідь з обґрунтуванням причин їх неврахування.
Детальніше ознайомитися з текстом Порядку № 130 ви можете на офіційному вебпорталі парламенту України за посиланням. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0753-18#Text Якщо у вас виникли питання щодо дотримання вимог Порядку № 130 або інших вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів, ви можете звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області для отримання консультації та роз’яснень.
Попередня
Наступна