• In English
  • Дискримінаційна реклама – порушення прав людини та вимог законодавства
    , опубліковано 24 Жовтня 2025 року о 16:16

    Реклама — це не лише інструмент просування товарів чи послуг, а й засіб впливу на суспільну свідомість. Тому законодавець встановив чіткі межі, які не можна порушувати,зокрема щодо заборони дискримінаційної реклами.

    Відповідно до статті 8 Закону України «Про рекламу», забороняється реклама, що:

    – принижує честь, гідність або ділову репутацію осіб;

    – дискримінує людей за ознаками статі, віку, раси, національності, релігії, місця проживання, мови чи соціального статусу;

    – відтворює або підтримує гендерні та соціальні стереотипи.

    Крім того, стаття 24¹ Закону окремо визначає вимоги до реклами про вакансії. У ній забороняється зазначати стать, вік, сімейний стан або зовнішність кандидата, якщо такі вимоги не пов’язані безпосередньо з виконанням трудових функцій.

    Приклади дискримінаційних формулювань:

    – «Шукаємо дівчину приємної зовнішності»;

    – «Потрібен чоловік до 40 років»;

    – «Вакансія для незаміжніх жінок».

    Такі оголошення створюють нерівні умови доступу до праці та суперечать принципу рівності прав і можливостей, гарантованому Конституцією України (ст. 24).

    Поширення дискримінаційної реклами тягне за собою адміністративно – господарську відповідальність згідно зі статтею 27 Закону України «Про рекламу». Крім штрафів, рекламодавець може зазнати репутаційних втрат і негативної суспільної реакції.

    Дискримінаційна реклама — це не лише порушення законодавства, а й ознака неповаги до людської гідності. Сучасний бізнес має усвідомлювати, що етична та правомірна реклама — це запорука довіри, відповідальності та професійної культури.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій