• In English
  • Захист прав споживачів при придбанні сезонного взуття
    , опубліковано 23 Жовтня 2025 року о 13:13

    Відповідно до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів», гарантійний термін вказується в гарантійному талоні або іншому документі, що додається до товару.

    Взуття є сезонним товаром, тому гарантійний строк на нього рахується від дня його придбання в роздрібній мережі або, якщо покупка здійснена поза сезоном – від початку відповідного сезону.

    Згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», гарантійні строки для взуття визначаються таким чином:
    • для зимового взуття – з 15 листопада по 15 березня;
    • для весняно-осіннього взуття – з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада;
    • для літнього взуття – з 15 травня по 15 вересня.

    Це означає, що якщо покупець придбав літнє взуття взимку, гарантійний термін починає свій відлік з 15 травня. Аналогічно, якщо зимове взуття купили влітку – гарантія стартує з 15 листопада.

    Тривалість гарантійного строку на взуття в середньому становить не менше 30 днів та визначається продавцем або виробником.

    Що робити споживачу, якщо взуття пошкодилося або вийшло з ладу протягом гарантійного періоду?
    Згідно зі статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів», якщо покупець виявив дефекти у взутті або воно виявилося неякісним, він має право вимагати:
    1) пропорційного зменшення ціни;
    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
    1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
    2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
    Вимоги покупця щодо взуття, гарантійний термін якого не закінчився, мають бути задоволені продавцем.

    Продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості та виконати вимоги покупця.
    Якщо потрібна заміна товару, і він є в наявності, вимогу покупця мають виконати одразу або ж протягом 14 днів, якщо необхідна перевірка якості (за домовленістю сторін).
    Якщо відповідного товару немає, заміну мають здійснити протягом двох місяців з моменту заяви. Якщо ж замінити товар в цей строк не можливо, покупець може вимагати інші варіанти вирішення питання, передбачені законом.
    При заміні товару на аналогічну модель ціна не перераховується, навіть якщо вона змінилася.
    Якщо товар замінюється на іншу модель, то в разі підвищення вартості вона розраховується на момент обміну, а при зниженні – за ціною на момент покупки.

    При розірванні договору розрахунки відбуваються з урахуванням ціни на момент пред’явлення вимоги (при підвищенні вартості) або на час покупки (при зниженні).
    Гроші за товар повертаються покупцю у день розірвання договору, або у інший строк за домовленістю, але не пізніше семи днів.
    Якщо споживач звертається з вимогою безкоштовного ремонту, недоліки мають бути усунені протягом 14 днів або в інший термін, погоджений сторонами.

    Важливо пам’ятати: при купівлі товару обов’язково вимагайте розрахунковий документ (чек). Він засвідчує факт покупки і містить інформацію про продавця, дату, назву і ціну товару.
    Гарантійне обслуговування не надається, якщо покупець порушує умови експлуатації або зберігання товару.
    При виявленні дефектів у взутті в межах гарантійного строку, споживач повинен письмово звернутися до продавця або виробника. Заяву складають у двох примірниках, один з яких залишається у покупця з підписом та датою прийому від представника продавця.

    Незважаючи на мораторій на проведення перевірок у сфері торгівлі, Ви можете отримати якісну та змістовну консультацію з питань захисту прав споживачів у спеціалістів Головного управління під час усного або письмового звернення за адресою: 08134, Київська область, м. Вишневе, вул. Паркова, 34а, тел. (045-98-500-05).

    Call Now Button
    Будь в курсі подій